Áraimból 15% kedvezményt biztosítok, ha vállalja, hogy a képen látha...
2018.10.10.
mai látogatók száma: 91
tegnapi látogatók száma: 110
összes látogató száma: 53262

duál vezérlés /kapcsolható teljesítménytöbblet/

Extrém tuningolás esetén általában egy nehezebben uralható jármű a végeredmény.

Nem biztos, hogy jeges úton, vagy szakadó esőben 500Nm-rel akarunk birkózni, és talán a feleség, vagy gyermek vezeti autónkat...

Ilyenkor hasznos lehet egy dupla vezérlőchippel ellátott computer / 2in1 /, amit igény szerint egy gyengébb vagy gyári, és egy extrém erősre hangolt programot foglal magában.

Így nem kell óvatoskodni a hóesésben sem, és ha útközben eláll, egy gombnyomással máris aktiválható a tartalék energia!

 

EGR (Exhaust Gas Recirculation) funkciója a kipufogógáz visszavezetés szabályozása.

A szelep működési elve

Az EGR szelep biztosítja az összeköttetést a kipufogócső és a szívórész között és szabályozza a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét.

Most jön a kérdés, hogy miért is jó ez?

A válasz: nem jó, de szükséges.

A korszerű motorok olyan minimális veszteséggel üzemelnek, gyakorlatilag a szelep nélkül képtelenek felmelegedni alapjáraton, főleg hideg téli időszakokban! Amikor a kipufogógáz egyes összetevőit visszavezetjük a friss, beszívott levegőhöz, az égési hőmérséklet csökken az égéstérben. Az alacsonyabb égési hőmérséklet megakadályozza a nitrogénoxidok kialakulását. EGR rendszer használatával a csökkent NOx emisszió mellett, benzinmotoroknál csökken a tüzelőanyag fogyasztás is, dízelmotoroknál pedig mérséklődik a zajszint.

Ha az EGR szelep megakad  vagy részben nyitva marad a koromképződéstől, akkor nem tud kellőképpen növekedni a kipufogógáz nyomása! Így a turbó nem tud kielégítő töltőnyomást biztosítani hisz a kipufogó oldali nyomás csökkenésével csökken a töltőnyomás is! A motorvezérlő egyik szemével a sok közül pedig a töltőnyomást is figyeli, és ebben az esetben a kért értékhez képest eltérést fog jelezni, Minek a végeredménye, hogy az autó vészprogramba kapcsol. Kb. a gyári LE érték felére csökken járműved ereje maximum 2000-es fordulat/percet engedélyezve! Ez közlekedésbiztonsági szempontból is elég veszélyes, gondoljatok csak bele, ép előzés közben vagytok és vészprogramba vált az autó.

Mi a Peter Software-nél arra törekszünk, hogy a hatályos jogi szabályozást betartva, a legoptimálisabb megoldást találjunk autód e hibájának a kijavítására.

Állapotfelmérés és teszt után általában két opciót szoktunk javasolni:
1. az EGR szelep tisztítása (átmeneti megoldás)
2. az EGR szelep cseréje
Az EGR hibakódjának törlése csak pillanatnyi öröm, nem javítás! A hiba okát kell megkeresni és elhárítani!

Az EGR szelep cseréje esetén létezik egy átmeneti megoldás is! Gondolom, addig is szeretnéd használni az autódat, míg meg nem érkezik az új alkatrész. Ebben az esetben szelep szoftveres kikapcsolását tudom ajánlani neked. Gépeink, programjaink segítségével kiírjuk a motorvezérlőből az EGR szelep szabályozását és ezek után már nem jelentkezik a fent említett vészprogramba kapcsolás, tiltás!

 

DPF szűrő (Diesel Particulate Filter) funkciója a motorműködés során keletkezett korom megszűrése

Hogyan működik a részecskeszűrő!?

A dieselmotorok  égéstermékeként rengeteg korom keletkezik. Ezt a kormot egy speciálisan kialakított kerámiaszűrővel ellátott kipufogódobon vezetik át.

A szűrő állapotáról, telítettségi fokáról egy nyomáskülönbség mérés elvén működő szenzorból kapunk eredményt. A vezérlőegység az figyeli a szűrő állapotát, hőmérsékletét, és ha szükséges elindít egy regenerálási folyamatot. Ez alatt többlet üzemagyagot fecskendez az égéstérbe, ezáltal felhevítve a szűrőt mely során a korom kiégetésére kerül. Egyes típusoknál folyamat során egy speciális folyadékot is használ, melyet utána kell tölteni!

Azonban a szűrők élettartama véges és regenerálások száma is. A koromképződés következménye, hogy a DPF egyre jobban telítődik, minden regenerálás alakalmával kisebb lesz a javulás, folyamatosan maradnak olyan cellák a szűrőben melyeknek nem sikerül teljesen kitisztulni. További probléma, hogy regeneráció során gondoskodni kell egyes típusoknál legalább 3000 percenkénti fordulatról üzem meleg motornál, 15-30 percen keresztül (autópálya üzem), valamint eközben a szűrő hőmérséklete 500-600 0C környékére melegszik, ami a szűrő mechanikai állapotát is roncsolja, a sokat regenerált szűrő elreped, összetörik.

Ezután jön végső státusz, a szűrő egyszer csak feladja. Világít a sárga lámpa, megnövekszik az üzemanyag fogyasztás, vészprogramba kapcsol az autó. A részecskeszűrő nem csak korommal szokott eltömődni, az üzemanyag szennyeződései, kéntartalma is lerakódik ezzel tömítve el a szűrő aktív felületeit. Az eltömődésnek pedig számos oka lehet. Például EGR szelep, turbó, befecskendező-porlasztó rendszer, rosszul optimalizált motor hibája.

Különböző műhelyek több megoldást is kínálnak a leendő ügyfélnek:

·         Hibakód egyszerű kiütése, kikapcsolása (eredmény egy folyamat regenerálni akaró motor fehér füsttel)

·         Vegyszeres, savas tisztítás (átmeneti állapotjavítás)

·         Teljes csere eredeti alkatrésszel több százezer Forint értékben,
után gyártott alkatrész (silányabb minőség, rövidebb élettartam) de kedvezőbb árfekvéssel

·         DPF szűrő kivétele a kipufogó rendszerből (semmiképp sem ajánlom)

·         Kifúrják a szűrő közepét egypár furattal (működik és mégsem... regenerál, kínozza a motort 2-3 literes többletfogyasztás 100 km-enként!

 

Én egy másik megoldást ajánlok neked:

·         Diagnosztikai és szerviz céllal, ideiglenes DPF szűrő kiiktatás

 

A végleges részecskeszűrő eltávolítása az EU-s környezetvédelmi normák romlásával járna és ez törvénybe ütköző. A DPF-el szerelt járművek kizárólag szűrővel ellátva vehetnek részt a közúti forgalomban. Mi abban tudunk segíteni, hogy a végleges hiba megtalálásáig és megszüntetéséig kiiktatjuk DPF szűrődet!!!

A megjavított autóba ezután visszaállítjuk az eredeti állapotot és igény szerint díjmentes fogyasztásoptimalizáló chiptuningot is végzünk!

 

Először is nézzük hogyan működik egy ilyen részecskeszűrő

Adott egy diesel motor ami égéstermékeként rengeteg korom keletkezik. Ezt a kormot egy speciálisan kialakított szűrővel ellátott kipufogódobon vezetik át.

A szűrő állapotáról, telítettségi fokáról egy nyomáskülönbség mérése elvén működő szenzorból kapunk eredményt. A vezérlőegység figyeli a szűrő állapotát, hőmérsékletét, és ha szükséges, elindít egy regenerálási folyamatot. Ez alatt többletüzemagyagot fecskendez az égéstérbe kipufogási ütemben is, ezáltal hevíti föl a szűrőt a korom kiégetésére. A folyamat során egy speciális - nem olcsó - folyadékot is használ, melyet után kell tölteni.

A regeneráció során gondoskodni kell egyes típusoknál legalább 3000 percenkénti fordulatról, üzemmeleg motornál, 15-30 percen keresztül (= autópálya üzem).

A probléma ott kezdődik, hogy a mérnök az elhalványodó utastér világítás helyett egy kis visszaszámlálót építhetett volna be a környezettudatosságban aktívan résztvevő tulajdonosok számára. És figyelmezhetne: "Hé hapsikám x km múlva regenerálnék. nyomd meg a zöld ok gombot, ha tudsz 20 percet 3000 fordulattal utazni". Így sem biztos, hogy sikerülne, de legalább meglenne az esélye, hogy egyik este Pisti bácsi elmegy otthonról kocsikázni és hagyja Zsuzsinénit Eszemeraldát nézni. Dupla öröm.

De 2013-ban még mindig nem cél valamit értelmesen megcsinálni...

Elkezdődik a regenerálás, de nem tudja befejezni, mert épp hazaértél, vagy megálltál a közértnél. Megint elkezdi, de ekkor már még jobban eltelt az előző próbálkozásoktól. Egyszer csak feladja és világít a sárga lámpa. Az autó kb 80-nal tud menni, amikor épp a legkevésbé akarnád.

Lényeg: Viheted szervizbe...

Ott megpróbálják menteni a menthetőt, de ez sem mindig sikerül, ráadásul szörnyű kínzás terheletlenül menetszél és kielégítő hűtés nélkül szándékosan izzítani az autót. Jóérzésű ember terhelés nélkül nem túráztat egy motort.

Ám itt ez az előírás...1x 2x sikerül aztán nem és jön a számla. Jó esetben lecserélik az elhasználódott motorolajad. Rosszabb esetben csak elkérik a pénzt.

Vannak ígéretes megoldások és cégek akik vegyszeres tisztítást ajánlanak... Nem túl sok sikerrel... A tapasztalat az, hogy a részecskeszűrő nem csak korommal szokott eltömődni. Gyakorlatilag az üzemanyag szennyeződései és kéntartalma rakódik le és tömíti el a szűrő aktív felületeit. A megoldás csere több százezer forintért. Van aki bontóban vesz másikat, de miért került oda, és ha annyira jó, miért csak 40-50eFt az ára?

Az igazi megoldás az eltávolítás és a szoftveres kiiktatás kikódolás.

Vannak olyan megoldások, mikor csak a hibakódot kapcsolják ki, ilyenkor nem megy vészprogramba a vezérlő és a sárga lámpa sem világít, viszont ugyanúgy próbálkozik 50-100 km-enként... Eredmény: most sem jó, egy Bécs-Budapest oda-vissza +2 liter elégetlen gázolaj a motorolajban... újabb próbálkozás... Jobb esetben bevállalja a "merénylő" az olajcserét. Rosszabb esetben, csak leereszt 2litert a hígított folyadékból... Ekkor azon veszed észre magad, hogy újabb út után kijelez az olajszintjelző, hogy alacsony a szint... És csúnya dolgok fordulnak meg a fejedben.

Van a másik megoldás ugyancsak halálos, mikor kifúrják a szűrő közepét 3-4 furattal... Ez a taxis feeling... Működik és mégsem... Regenerál, kínozza a motort - és a pénztárcádat. Ha még nem mondtam volna a regeneráláshoz használt FAP adalék (Citroen, Peugeot, Renault, Ford, PSA morotoknál) literenként 10-20eFt között mozog... ebből viszonylag keveset használ, viszont gázolajból annál többet.

A tapasztalat 1-3 liter között mozog 100 km-enként... Ne nézz csúnyán. Egy 318cdi Sprinter 3 liter... Egy 1.6Hdi Peugeot 1liter...

A sokadik rossz megoldás, mikor feltesznek egy olyan szoftvert az autódra ami nem hozzá való. Például egy Bulgáriába szánt tartalmat, ahol ez a verzió részecskeszűrő nélküliként került forgalomba. Ilyen megoldásoknál szokott erőtlenebb és csörgősebb lenni a motor, de legalább működik. Itt szokott 20-30ekm után újra és újra fellazulni hol ez, hol az a porlasztócsúcs és kifújni a henger.

Mi a Swiftec tesztelt megoldásait használjuk. Ez bizonyítottan működik és jó is lesz.
Sokan nevezik ezt a folyamatot koromszűrő kódolásnak vagy koromszűrő kikódolásnak, kiiktatásnak  fhgfjhghhgkkkA

Hirdetések