Áraimból 15% kedvezményt biztosítok, ha vállalja, hogy a képen látha...
2018.10.10.
mai látogatók száma: 106
tegnapi látogatók száma: 104
összes látogató száma: 53852

egyedi motorvezérlő programozás és a chiptuning

A programozás az ügyfél igényei és az alkatrészek tűrőképessége alapján történik. Ezután újabb diagnosztika következik menet közben, minden folyamatot ellenőrizve.

Az általános chiptuning többnyire online, vagy előre megírt adatfeltöltésből áll, ami a gyári programhoz hasonló, ugyan annak egy erősebb verziója, de semmiképpen nem egyedi, és nem személyre/motorra szabott! Teljesítménynövekedést természetesen ezek a módosítások is eredményeznek, de korántsem vezetnek tökéletes eredményre, mivel minden motor más és más, minden felhasználó más igényeket támaszt autójával szemben!

Az adat le és feltöltő eszközök közül is a  legmegbízhatóbb gyártó gépeit és eszközeit alkalmazzuk!

Az ALIENTECH eszközök közül a KESS V2 a K tag és az ECM titaniumot használom előszeretettel!

Legrosszabb esetben a program egy részét módosítják, más, ezzel összefüggő adatokat pedig változatlanul hagynak, esetleg nem megfelelő paraméterekkel helyettesítik!

A program módosítás hiányossága pedig elsősorban a felkészületlen eszközhiányos műhely oka,hisz a netről letölthető olcsó kalóz programok nem valók semmire csak kontárkodni!!!

Ha kisebb a hiba, megússzuk egy nem túl dinamikusan teljesítő motorral, ami mivel erősebb a gyárinál, még jónak is tűnhet, ha épp nem füstöl úgy, mint egy kigyulladt szalmakazal! Ha nagyobb a baki, akkor jön a turbó, a befecskendezők, és más drága alkatrészek érthetetlenül gyors halála...

Egy általunk készített program írását komoly motordiagnosztika előzi meg, amiből gyorsan kiderül a fontosabb alkatrészek állapota, és hogy mit és mennyire érdemes változtatni az eredeti vezérlő programján. A programozás az ügyfél igényei és az alkatrészek tűrőképessége alapján történik. Ezután újabb diagnosztika következik menet közben, minden folyamatot ellenőrizve. Ha szükséges, újabb igazítást végzünk a tökéletes eredmény érdekében.

A szoftveres tuningolást legegyszerűbben úgy tudnám szemléltetni, mint egy hangszínszabályzót, amit mindenki a saját ízlése szerint állít be!. Előre megírt gyári paramétereket finomítunk az ügyfél igényei és az autó mechanikai alkatrészeinek elhasználódása szerint.

Ezen igények fő célja lehet az Ecotuning vagy másként fogyasztáscsökkentés, ami egy optimalizált beállítás  ami adott típus kipróbált és hosszútávon tesztelt beállítása. Előjönnek a motor rejtett tartalékai és emellett nem csökkenti a motor élettartamát. 

A másik lehetőség a Maxpower, amikor csak az az egyetlen cél, hogy a lehető legtöbbet hozzunk ki a "vasból". Az ilyen jellegű feladatokat kizárólag teljesítménymérő berendezés beiktatásával végezzük!

  

Az így finomhangolt motorok rendkívül keveset fogyasztanak (természetesen normál használat mellett...) de ha a szükség úgy kívánja, a gázpedál lenyomásával azonnal előtör a belül megbújó tartalék, amitől csak szélesen mosolyog a tulajdonos!

 

Benzines és dieselmotornál jó chiptuningot asztalon autó nélkül szinte lehetetlen csinálni.

A probléma ott kezdődik, hogy mindig van valami okos tuning mókus, aki kiheréli a kipufogót esetleg lesíkol 2mm a hengerfejből, vagy kicseréli a befecskendező szelepet, esetleg felemeli a benzinnyomást, vagy elfokolta a vezérmű tengelyt...

Szóval 2 teljesen gyári motornál 98 % esélye van, hogy egyezni fog minden és valódi jó eredménnyel jár a chiptuning...

De amint valaki belemutyizik,a varázsgarázsban máris felborul minden és csak rontani lehet az amúgy is rosszon. De ennél sokkal rosszabb az a fiatal tuning egyesületnek kiképzett tagja, aki a neten oktatja magát a különböző hasznos közösségi oldalakon a vele egykorú és hasonló cipőben járó  (Távoli ember azt mond amit akar" tudod mondták nagyapáink) aranyos tapasztalt igazi nagy TUNER-töl!

 

Ez a hihetetlen tuning őrület szülte a köpködéseket minden irányban a programozók felé!A gyári autót  mely több éve tökéletesen működött és valamely neves tuner által ki lett emelve teljesítményileg az átlag masinák világából,pár módosított alkatrész hirtelen behajigálásával a neves Varázsgarázsban mindjárt világvége a működés és hirtelen böszme lesz de nagyon, aki annakidején a programot írta a GYÁRI motorhoz!

Nagyon sok szidalmat hallok más tunerekre akik elismertek és nem hiszem, hogy ilyen munkát adtak ki a kezükből! Nem nagydolog, emberek vagyunk meg kéne kérdezni, aki annak idején készítette a programot, hogy az újonnan felszerelt turbó vezértengely porlasztók stb milyen üzemi paramétereket szeretnek! Turbónyomás táblázat és a felszerelt feltöltő milyen mértékbe térnek el, mert a negatív és a pozitív eltérés is a "Köcsög Chipes "miatt van biztos nem az összehangolatlan motortól!!!

 

Tökéletesen működő gyári autóból programozással fültől-fülig mosolygó ügyfelek szállnak ki ez a szolgáltatás legfőbb eredménye,mert az legfontosabb az elégedett ember!!!! 

A vevőt nem a hatásfoka érdekli, csakis az érzés, hogy mennyire jól megy és ettől lesz elégedett. Még ha fele annyi füsttel is pont így menne, akkor is jó, mert így legalább mindenki látja, hogy mennyire menő a felhúzott Golf 2-je. Aminek én nagyon nem örülök, mert ellenszenvet vált ki és nagyon rontja az üzletem. A chiptuninghoz mindenki a feketén füstölő környezetkárosító retteneteket párosítja!

A másik gyakori hiba és inkább átverés, mikor megváltoztatják a gázpedál érzékenységét... úgy érezni mennyivel jobb lett, hisz alig érek a gázhoz és milyen jól húz, de fél gáz felett már semmi sem történik, mint a mechanikus adagolóval rosszul összefaragott motor! Csak az érzéseidre hat mint a rossz mechanikus diesel!!!

 

A varázsgarázsban épített kegyetlen golf 2 járművek, melyek a gyári nagyobb elemes adagolóval szerelt fiat stb. járművekről átépített adagolóval működnek!A gyári haszongépjármű adagoló melynek a befecskendező karakterisztikája megköveteli a magas fordulatszám tartományban az üzemanyag mennyiségének csökkentését,az lesz a kegyetlen golf 2!

Ez a falusi KOCSMA előtt megszokott 300LE hanghatás hirtelen, és el is veszi a gázt a gazdi, de nem a kanyar miatt, hanem a motor a magasabb fordulatszám tartományban már nem sugallja a dinamikát és átmegy a hangja az üvöltő bitang csődörből ma született kiscsikóba!

A mechanikus adagolók tökéletes hangolásához és beállításához ugyanolyan műszaki szakértelem kell, mint a motorvezérlő programozáshoz! A adagolót úgy megépíteni hogy a fordulatszám szabályzó az üzemanyagot az előtöltés stb. kitartsa magasabb fordulatszámon és ne vegye vissza csak ahova a beállított értéket kalibrálták!Ezek az épített adagolók kifogástalanul működnek és jól teszik a dolgukat!!!Viszont kicsi országunkba mindenki tudja hogy ilyen szintre épített mechanikus adagoló beszerzéséhez Zolinkhoz kell  fordulni és nem a varázsgarázst választani!

A harmadik átverés az overboost megemelése!!!
A jelenség a következő: amikor elkezd betölteni a turbó, akkor 1700-2200 között hagyják gazdagon megszaladni a nyomást akár 0.4-0.5bar többlettel is. Mivel ezen gyorsan túllép a motor, így nem károsodik a turbó és ettől a hirtelen megjövő akár+100Nm  nyomatéktöbblettől elkapar a kerék!,Viszont  ropog a kettőstömegű lendkerék főleg nagyobb sebességi fokozatokban ami nagymértékű komfortvesztést okoz!Persze ha még jó a lendkerekünk  akkor hamar kell venni egy újat ,mert szétrázatjuk!Ugyanolyan hatást érez a tulajdonos mint az előbb leírtak!

Mondanom sem kell érzésnek félelmetes, hogy nem lehet az úton tartani az autót és a sofőr el van ájulva mindaddig, míg nem találkozik egy jól sikerült chipes autóval és helyben nem hagyják!

Hirdetések